Wednesday, January 22, 2014

MUHTEŞEM TUZLU KURABİYE



muhtesem tuzlu kurabiye 1


Bayıldım bayıldım tam bir lezzet patlaması. Daha ısırdığınız anda damakta yarattığı o his var ya tok karna bile kendini yediriyor. Tarif eşimin yengesinden. Melike yenge çok becerikli ve yaratıcı bir kadın. İlk onda bu kurabiyeleri tattığımda "tamam artık" dedim, tuzlu kurabiyede son nokta. Üstelik çörekotlu krakerlerin pabucunu dama attıracak türden. Birde Şiddetle tavsiye ediyorum. Çok asabiyim gördüğünüz gibi deneyin tadın ve bana  yorum yazın :)))

Malzemeler:


  • 1 paket yumuşak margarin

  • 1 çay bardağı sıvıyağ

  • 2 yumurta (birinin akını ayır)

  • 2 dolu kaşık Hindistan cevizi

  • 2 silme kaşık pudra şekeri

  • 2 kaşık sirke

  • kabartma tozu

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • aldığı kadar un

  • susam

Yapılışı; Sıvı malzemeleri iyice çırpın ve geriye kalan tüm malzemeyi ekleyip yoğurun. Unu kontrollü ekleyin, yumuşak bir hamur olmalı. Şekil vermesi zor bir hamur, o yüzden ya uzun rulolar yapıp dilimleyin yada benim yaptığım gibi iki yağlı kağıt arasında açıp kalıpla kesin. Önce yumurta akına sonra susama batırın ve  yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Orta ısılı fırında güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment